Læs de seneste nyheder om kirke og tro på k.dk

Gudstjenester Museer Teater og film Koncerter Foredrag Kirkelige arrangementerLog ind

Profiloplysninger

Elin Quist

Født i 1951. I mine keramiske glasurmalerier, skulpturelle relieffer og oliemalerier, har jeg udtrykt min livshistorie. Når jeg ikke kunne finde ud af at være sammen med mennesker, kunne jeg heldigvis altid male.

Som 12 årig begyndte mine depressioner. Min lave selvværdsfølelse ødelagde mit liv. Som 26 årig fik jeg diagnosen manio/depressiv med en angstneurose, Jeg havde tvangstanker, og forsøgte at begå selvmord. Min medicin var en blanding af hash/alkohol/stesolid.

1982
Jeg spurgte Gud om Han var der, og hvad meningen er med livet. Han svarede mig ved at vise mig et syn af Jesu`s Genkomst på himlens skyer. ( Dengang vidste jeg ikke at det jeg så, står beskrevet i Biblen i ( Mattæus. Evangeliet Kap.24 og, Johs.Åbenbaring Kap.1 vers 7) : " Se; i skyerne kommer Jesus Kristus, og alles øjne skal se Ham. " kongernes KONGE.)
Fikseret på et psykriatisk hospital i USA, gav jeg mit liv til Jesus, - ( som jeg jo kunne "se". ) Jeg blev øjeblikkelig gennemstrømmet af HelligÅndens kærlighed, fred og glæde. Mit nye liv som kristen, (igen), var begyndt.

Det jeg fotæller måske mest om i mit foredrag, er hvordan jeg blev rask og fri.
Jeg begyndte at lære Gud at kende igennem Hans Ord i Biblen og Hans nærvær ved HelligÅnden.
Skiftede mine ofte negative tanker ud med Hans ord. Og, modtog Jesu`s kærlighed til mig selv og andre mennesker, som for frygten til at forsvinde. Lærte at jeg havde magt over Satans dæmoner, i Jesu`s navn. Osv....

Nu er jeg på 3.år gruppeleder på vores kristne 12 trinsprogram ( AA ) i Kbh`s Kristne Kulturcenter på Nørrebro, og medarbejder på 12. år i en gratiscafe for narkomaner og hjemløse, ved Istedgade.

I mit meget åbne og ærlige foredrag, viser jeg en digital fremvisning af mine billeder, i kronologisk orden, også i Bibelens stærke budskaber, med stor vægt på Jesu Genkomst.

I min atelierlejlighed, hvor foredraget også kan holdes, er alle mine malerier, som jeg har malet gennem 35 år.

På min Hjemmeside www.elin-quist.dk kan man se mine malerier.

Tænk at vi har en fantatisk vidunderlige evig fremtid hos Gud vores Far, skaberen af alt liv; i Jesus Kristus` Kongerige i Himlen og på den nye jord, hvor kun kærlighed og retfærdighed bor.

Udskriv / Tip en ven









Billeder af profilen

Kommende begivenheder fra denne arrangør

Abonnér på begivenheder fra denne arrangør

Praktiske oplysninger

Elin Quist
Rolfsvej 10 3 th 2000 Frederiksberg
0

Tlf:
Mobil:

Email:

Placering af arrangør